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生マロニーのアジアンサラダ

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生マロニー

春雨類はタンパク質量調整に
便利な食材

以前タンパク質量をどう減らしたらよいか
まだよくわからなかった頃は
特に良くお世話になり
家族みんなで麺の代りに食べたりしてました

今はタンパク質量も増え
以前よりは使用量も減りましたが
個人的にこのちゅるちゅる感が好きなので
やっぱり冷蔵庫にストックあります


1袋分のもやしをさっとゆでたもの
千切りキュウリ1本分
生マロニー これも1袋分茹でたもの
ボイルエビ適量
たっぷりのパクチー

味付けは
 レモン汁
 塩こしょう
 ごま油
 ナンプラーかヌクマム
 お砂糖

うちでは減塩しているので
まずレモン
ここにごま油の風味ようま味が加わると
塩味が少なくても
おいしくたべられるので・・・

パクチーもた~っぷり


I love Vietnamese food. I like exciting Asian flavors but I am not good at hot spicy ones like Thai cuisine. Vietnamese food is not too strong but has a lot of flavors. However, one of its main seasoning Nouc Mam contains much salt. Because we try to cut back on salt, I need to be careful and use measuring spoons. Today I made Asian-Vermicelli-Salad. Fresh coriander is also one of the key ingredients I always keep in my fridge. I feel pity for my friends who cannot eat it. That makes dishes more Vietnamese!






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